"Meidän mielet on synkronisaatiossa toisiinsa"-yhteistyö muiden taiteilijoiden kanssa

Mä oon innostunut meidän synkistä fantasia yhteistöistä luovan kuvaaja, stailaaja ja moni tekijä @ruusu.adele kanssa.

Meidän mielet on synronisaatiossa toisiinsa, kun kameran ensimmäinen salaman valo välähtää. Mä unohdan todellisuuden ja menen täysin hahmoon mikä me ollaan kullakin kerralla luotu Ruusun kanssa.
Itseasiassa meidän yhteistyö on niin orgaanista ,että jo brainstorm vaiheessa päästään sisään samaan visioon ja vibaan mitä me lähdetään toteuttaan.

Meidän valokuvaus/malli/edit yhteistyöt kertovat aina myös jonkin tarinan.
Joka ikisen lookin takana on ajatusta ja intentiota.

Itse puran itseäni paljon kuvataiteen kautta, mutta multi medium taiteilijana mä pääsen myös purkamaan syvimpiä ja herkimpiä osia itsestäni kameran edessä ja kuvien editointi vaiheessa.

Yleensä Ruusu on puikoissa stailauksesta ja kuvaus lokaatiosta. Ruusu on niin vahvasti yhteydessä luontoon, että hänelle tulee nopeasti "se täydellinen paikka tähän visioon."
Rakastan olla tosi elämän bratz nukkena Ruusulle, kun huomaan, että hänellä on inspiraatio päällä ja stailaus flow rullaa.

Tästähän yhteistyössä on kyse. Annetaan tilaa toisen luovuudelle ja ollaan myös avoimin mielin testaamassa eri visioita yhdessä.

Joskus kun itselläni on joku visio kuvausten lookista toteutan sen ja ruusu sukeltaa pääni sisään, täydellisesti ikuistaen vision joka mieleni syövereissä oli.

Mun kyky heittäytyä kameran edessä yhdistettynä Ruusun kykyyn heittäytyä kuvaajana yleensä saakin aikaan lopputuloksen jota ollaankin haettu.

Kun kuvaukset on suoritettu Ruusu käy vedos rullan läpi raa'asti deletoiden kuvia sillä me ollaan samaa mieltä siitä asiasta, että miksi julkaista jotain keskinkertaista tai edes hyvää ,koska pystymme täydelliseen ja mieltä räjäyttävään lopputulokseen.
Ruusu myös rajaa kuvat.
Jos jokin asia on Ruusulle kuvaajana tärkeää, se on asettelu. Rajauksen on oltava täydellinen. Mä kunnioitan sitä, että Ruusu on omassa taiteessaan perfektionisti ja kohtaa sen intohimolla.

Sitten alkaa mulla hauska vaihe.
Editointi.
Varsinkin, kun tehdään paljon synkällä estetiikalla niin pääsen todella toteuttamaan omaa luovuuttani editointi vaiheessa. Korostaen jo valmiiksi upeita valoja ja varjoja mitkä kamera on ikuistanut. Tuntuu, että editointi vaiheessa myös koko viba valmistuu.

Ihanaa kun luovasti synkkaa toisen taiteilijan kanssa!
-Ylikomi

Kommentit